למה חשוב לפתוח את תיק הגירושין טרם בן או בת הזוג?

בתכנית שאלה משפטית הסביר עו"ד רן רייכמן את המושג "מירוץ הסמכויות", אשר מתייחס לפתיחת התיק בבית הדין הרבני או בבית המשפט לענייני משפחה. עו"ד רן רייכמן טוען שכאשר יש סכסוך בין בני הזוג, התיק יקבע בסופו של דבר על יסוד האסטרטגיה, שנקבעה טרם פתיחת התיק יחד עם עו"ד מומחה לענייני משפחה. מי שפותח את התיק ראשון יהיה אחראי לאסטרטגיה זו וכן יהיה אחראי לקביעת הערכאה בה ידון התיק.  

למעשה, מסביר עו"ד גירושים רן רייכמן,  בשתי הערכאות ניתן לדון בסוגיות של רכוש, מזונות ומשמורת, אך גברים לעיתים יעדיפו לפתוח תיק בבית דין רבני, אשר פוסקים בו לפי דיני תורה והפוסקים הם דיינים גברים.

לעומת זאת, בית המשפט לענייני משפחה הוא ליברלי יותר וניתן להגיע לתוצאות הפוכות בערכאות השונות, מתוך אותן הנסיבות. עם זאת, מבקש עו"ד רן רייכמן להוסיף, כי לא תמיד יהיה כדאי לאישה לתבוע בבית משפט אזרחי, כי יש בתי דין רבניים טולרנטיים כלפי נשים, שיכולים לפסוק סכומים גבוהים לטובתן, במידה והמקרה אכן מתאים.

צפו בעו"ד רן רייכמן בתכנית שאלה משפטית מדבר על פתיחת תיק גירושין בערכאות השונות:

פורסם בקטגוריה גירושין, וידאו, עם התגים , , , , , , , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>