מהי אישה מורדת ומתי היא אינה זכאית למזונות?

המושג אישה מורדת בדינים הרבניים עושה שימוש בעת תהליכי גירושין, כי הוא יכול לקבוע אם האישה תקבל את מזונותיה או שמא לא תהיה זכאית לכלום. לא תמיד תהיה האישה זכאית למזונות, ולמרות כי ישנה תפיסה רווחת שבית הדין הרבני תמיד לטובת הגבר, הדבר לא נכון בכל המקרים ויש לבחון כל מקרה לגופו.

מאת: עו"ד רן רייכמן – צוות האינטרנט

עורך דין רן רייכמןלמעשה, על פי הדין הרבני, יהודי חייב במזונות לאשתו מכורח הנישואים בניהם. אך במקרה של אישה מורדת לא בטוח שתהיה האישה זכאית למזונותיה.

מהי אישה מורדת?

ההלכה היהודית מגדירה חובות מסוימות לאישה וחובות מסוימות לבעל. אחת החובות של אישה כלפי בעלה הוא לקיים איתו יחסי מין. כלומר, מי שאינה מעוניינת לעשות זאת נחשבת לאישה מורדת ואף יכולה לאבד את זכויותיה בנישואין. עורך דין רן רייכמן מסביר כי ישנם מקרים מסוימים בהם העובדה כי האישה לא מקיימת יחסי מין עם בעלה, יהיו מוצדקים כמו במקרים של חוסר הגיינה או אימפוטנציה.

לעומת זאת, מציין עו"ד רן רייכמן, אם האישה בוחרת לא לקיים יחסי מין עם בעלה, כי הפסיקה לאהוב את הבעל או לא נמשכת אליו יותר, היא תיחשב לאישה מורדת. רצון האישה לא ייחשב כסיבה מוצדקת או כסיבה כלל והדבר יכול להביא לשלילת מזונותיה.

פורסם בקטגוריה מזונות אישה, עם התגים , , , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>