באיזה אופן מבוצע התחשיב לזכויות האישה לאחר גירושין?

עו"ד רן רייכמן הביא מקרה הקשור לגירושין במסגרת התכנית "שאלה משפטית" שבו מעורב קצין שפרש מצה"ל. מדובר בבני זוג נישאו ב-1990 והתרגשו אחרי תשע שנים. במסגרת ההליכים, חתמו השניים על הסכם גירושים. לכאורה, מדובר בהסכם רגיל לפיו האישה זכאית למחצית הזכויות שצבר הבעל בתקופת הנישואין, לרבות זכויות הפנסיה.

לפתחו של בית המשפט, הסביר עו"ד רן רייכמן, הגיעה סוגיה בעקבות ההסכם: הבעל המשיך לעבוד בצבא הקבע עוד עשר שנים. השאלה שעמדה תלויה היא באיזה אופן יבצעו את התחשיב לזכויות האישה לאחר הגירושין.

עו"ד רן רייכמן

עו"ד רן רייכמן

לדברי עו"ד רן רייכמן, הגרושה טענה שהמועד הקובע הוא יום השחרור מצבא הקבע, ולפיו ייעשה התחשיב. הגרוש לא הסכים לכך וטען שהמועד הקובע הוא מועד עריכת ההסכם. בית המשפט לענייני משפחה קבע שהמועד הקובע הוא מועד הפרישה מצה"ל, עשר שנים מאוחר יותר.

לאחר מכן, הגיע הנושא לבית המשפט המחוזי. השופטת לב הר שרון קבעה כי במשך עשר שנים, הבעל לא התקדם בעיסוקו בצבא – הוא עלה בסך הכל בדרגה אחת, התקדם רק בזכות האישה ולכן המועד הקובע הוא מועד השחרור בפועל מצה"ל. לכן, לטענתו של עורך דין רן רייכמן, מוסר ההשכל כדי למנוע התדיינויות משפטיות שכאלה, הוא לנסח הסכם ברור מאוד שיקבע גם את דרך החישוב.

פורסם בקטגוריה גירושין, וידאו, עם התגים , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>