עורך דין רן רייכמן: על הספר "הארנק והחרב"

פרופסור דניאל פרידמן, מי שהיה שר המשפטים ומרצה של הרבה סטודנטים בפקולטה למשפטים של אוניברסיטת ת"א התארח בתכנית שאלה משפטית בערוץ 2 לכבוד ספרו החדש "הארנק והחרב – המהפכה המשפטית ושברה". 

מאת: עורך דין רן רייכמן – צוות האתר

הספר הוא ביקורת מאוד קשה על האקטיביזם השיפוטי של בית המשפט העליון, שסוקר היסטוריה פוליטית ומשפטית של 50 השנים האחרונות ומנסה להראות איך הפוליטיקה והמשפט השתלבו. בספר מתוארות ההשלכות של היחלשות הפוליטיקה שגרמה או אפשרה את התחזקות המערכת המשפטית ומצד שני ההתחזקות החלישה עוד יותר את הפוליטיקה.

הארנק מסמל את הפרלמנט שמאשר את התקציב והחרב נחשבת לרשות המבצעת ששולטת על הצבא והמשטרה. תמיד הייתה טענה שבית המשפט הוא הגוף החלש ואין לו ארנק ולא חרב, אך התברר שכאן לבית המשפט יש ארנק וחרב. דוגמה לכך מביא פרופ' פרידמן כאשר הוא אומר שאם בית המשפט פוסק להעניק פיצויים לפלסטינים שנפגעו מפעולות צה"ל, אז כמובן שזה משפיע על התקציב. בית המשפט לא חייב לעשות את החשבון אלא הממשלה וזה גם שורש הבעיה.

צפו בעורך דין רן רייכמן דן בסוגיות אלו בתכנית שאלה משפטית:

פורסם בקטגוריה אזכורים בתקשורת, וידאו, רן רייכמן, עם התגים , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>